Herontwerp en duidelijke structuur voor BigDog Labs
BigDog Labs is een community binnen de crypto-industrie. Het bedrijf richt zich op het maken van tradingtools en het uitstippelen van beleggingsstrategieën.


De wens van de klant
Bij oprichting van de community zijn enkele leden van BigDog Labs zelf aan de slag gegaan met het opzetten van een website. Na mate het bedrijf professionaliseerde, kwamen er nieuwe wensen. Er moest een moderne site met betalings- en een duidelijk onboardingssysteem voor nieuwe klanten komen. Een website die past bij de modernisering van het bedrijf en die groei die het meemaakt.
Daarnaast wil het bedrijf inzetten op meer traffic doormiddel van content marketing. We hebben een bloggedeelte gemaakt op de website waar de community zijn kennis deelt. Hier worden blogs en artikelen geplaatst over onderwerpen waar de doelgroep van BigDog Labs naar op zoek gaat.
zelf bedienen
makkelijk afrekensysteem via stripe
uistippelen van onboarding bij nieuwe klanten
Dit hebben we gedaan:
- Branding/huisstijl
- Webdesign
- Websitebouw
- Ontwerp Logo
- Marketingstrategie






De bezoeker meenemen in het verhaal
Om de websitebezoeker mee te nemen in het verhaal van Citax, hebben we een stukje storytell toegepast. We laten de bezoeker instappen en nemen hem mee in de taxi. Op een leuke interactieve manier maakt iemand kennis met de kernwaarden van Citax.
Lettertype en kleurgebruik
Bij het ontwerp hebben we ervoor gekozen een donkere achtergrondkleur te gebruiken.
De combinatie van de witte en donkere kleuren zorgt voor een sterk contrast op de website. Het gebruik van de groentint wordt gebruikt als accentkleur. We doen dit om belangrijke informatie te benadrukken en het oog te sturen naar deze elementen.
Het lettertype ‘Satoshi’ heeft een strakke, moderne uitstraling die goed past bij de kleuren van de website.
Headers
Poppins (Bold)
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur
Lopende tekst
Poppins (Light)

Lettertype en kleurgebruik
Chic, luxueus en stoer. Dat zijn de drie kernwoorden rondom de uitstraling van Citax. In een brandingsessie hebben we deze kernwoorden opgesteld bij aanvang van het design.
De combinatie van de witte en donkere kleuren zorgt voor een sterk contrast op de website. Het gebruik van de groentint wordt gebruikt als accentkleur. We doen dit om belangrijke informatie te benadrukken en het oog te sturen naar deze elementen.
Het lettertype ‘Satoshi’ heeft een strakke, moderne uitstraling die goed past bij de kleuren van de website.
Headers
Satoshi (black)
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur
Lopende tekst
Satoshi (regular)
Lorem ipsum Aliquam in hendrerit urna. Pellentesque sit amet sapien fringilla, mattis ligula consectetur, ultrices mauris. Maecenas vitae mattis tellus. Nullam quis imperdiet augue.
#659382
Willow green
#3F3F3F
Dim grey
#FFFFFF
Regular white
#0F0F0F
Jet black

Conversiegerichte website met focus op nieuwe boekingen
De belangrijkste ‘call to action’ op de website is het genereren van nieuwe boekingen. Een berekentool laat de ritprijs en beschikbare boekingstijden zien. Daarna kan direct online de boeking gemaakt worden. Handig voor de klant, en tijdbesparend voor Citax.
Met de boekingsmodule blijft de focus bij de klant liggen die in de taxi zit. Tijdens taxiritten worden Rob en zijn werknemers minder afgeleid door klanten die een rit willen boeken. Het boekingsproces is geautomatiseerd en kan direct online geregeld worden.
Toen ik taxibedrijf Citax overnam, wilde ik het bedrijf een nieuwe uitstraling geven. Webbureau Splijtstof heeft het bedrijf een nieuw gezicht gegeven. Ik ben super blij met de website!
